Ny student ved Fagskolen i Viken

Velkommen som student på Fagskolen i Viken! Her finner du informasjon om studiestart.
Studenter sittende på trapp

Velkommen som student hos oss!

Det er et godt valg å starte på en fagskoleutdanning. Med høyere yrkesfaglig utdanning vil du være godt rustet for arbeidslivet videre og du får en spisskompetanse som er svært ettertraktet.

Fagskoleutdanning er definert som 'utdanning som gir kompetanse som kan tas i bruk i arbeidslivet uten ytteligere generelle opplæringstiltak'

En fagskoleutdannelse er en høyere utdanning, og dette kombinert med et fagbrev eller yrkeserfaring i bunn vil du være en etterspurt arbeidstaker.

Fagskolen i Viken består av 8 ordinære studiesteder.
Les mer om livet rundt studiene på de forskjellige studiestedene her:

Livet rundt studiene i Fredrikstad

Livet rundt studiene i Kongsberg

Livet rundt studiene i Rud

Livet rundt studiene i Strømmen

Livet rundt studiene i Bjørkelangen

Livet rundt studiene i Vestby

Livet rundt studiene i Geilo

Livet rundt studiene i Indre Østfold

Som student ved Fagskolen i Viken har du rett til lån og stipend i Statens lånekasse for utdanning. Selv om skolen er offentlig finansiert, må du selv betale læremateriell som bøker, PC og en årlig studieavgift til skolen.

Ler mer om lån og stipend ››