Studiekostnad

Våre studietilbud er offentlig finansiert. Skolemateriell som bøker, kalkulator, pc, kopiering, osv. må du dekke selv. I tillegg må du betale en årlig studieavgift.
pengegrisen

Utdanninger ved Fagskolen i Viken er offentlig finansiert gjennom våre eiere Akershus-, Buskerud,- og Østfold fylkeskommune.

Skolemateriell som bøker, kalkulator, pc, kopiering, osv. må du dekke selv. I tillegg må du betale en årlig studieavgift, se tabell under. De aller fleste utdanningene hos oss gir rett til lån og stipend i Lånekassen.

Alle våre studier er akkreditert iht. fagskoletilsynsforskriften kap. 2 enten av NOKUT (Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen) eller av styret ved Fagskolen i Viken som har fullmakt til å godkjenne utdanningene innen fagområdene helse og teknisk.

For studenter med oppstart høsten 2023 gjelder følgende priser:

StudietypePris
Heltid/Deltid/Nett – studiesteder med samskipnad1600,- i året (Studieavgift)
Heltid/Deltid/Nett – studiesteder uten samskipnad800,- i året (Studieavgift)

Studieavgiften finansierer blant annet studentenes velferdstilbud og medlemskap i organisasjonen for Norske fagskolestudenter (ONF).

Du kan lese mer om betalingsforpliktelser her ››

Studiesteder med medlemskap i samskipnad

• Studiested Fredrikstad
  • Studiested Kongsberg