Forkurs i matematikk

Synes du matematikk er vanskelig eller er det kanskje lenge siden du har hatt matematikk?
Da kan det være lurt å ta forkurs i matematikk for å friske opp kunnskapene dine!

Vi anbefaler forkurset for både nye og eksisterende studenter.
Mattekurs

De aller fleste studieprogrammene våre har realfag som fellesemne, hvor matematikk og fysikk er tema. Mange studenter synes dette emnet er vanskelig og vi anbefaler derfor å delta på oppfriskningskurs i matematikk i forbindelse med studiestart.

Både nye og eksisterende studenter kan delta, uavhengig av forkunnskaper.

Vi anbefaler alle å delta på forkurset, spesielt dersom:

• du synes at matematikk er vanskelig
  • det er lenge siden du har hatt matematikk og trenger en oppfriskning
  • du har hatt ett år med matematikk på videregående
  • du trenger en oppfriskning før studiestart

Oppfriskningskurset gjennomføres i uke 40 og tar for seg en gjennomgang av grunnleggende matematikk.
Det legges opp til undervisning og oppgaveløsing, med en avsluttende prøve til slutt.

Undervisningen skjer på kveldstid (17-20:45) onsdag-fredag og dagtid (08:30-16:30) lørdag og søndag.

Kurset går fysisk på Krona i Kongsberg og livestreames digitalt på Zoom for de som ikke har mulighet til å møte fysisk på Krona.

Nye og eksisterende studenter ved studiestedene Kongsberg og Fredrikstad kan melde seg på.

Hvis du har noen spørsmål, ta kontakt med:

Vibe Haugejorden, studiekoordinator, studiested Kongsberg

E-post: vibeh@viken.no