Livet rundt studiene i Fredrikstad

Ved studiested Fredrikstad har vi omlag 1000 studenter i omløp og vi tilbyr utdanninger på heltid, deltid og på nett- og modulbaserte tilbud. Vi holder til i bydelen Værste, midt i hjertet av Fredrikstad med gangbru over til byens handlegater og serveringstilbud. Hovedbygget er fordelt på 5 etasjer med store og lyse lokaler, i Helsehuset 2 har vi undervisningslokaler for helse og BIM-utdanningene våre. Alle våre undervisningsrom har høyteknologisk utstyr både i større og mindre klasserom, auditorium, ferdighetssenter og grupperom for å sikre god studiekvalitet og godt læringsmiljø. Skolebygget er også direkte knyttet med gangbru til Høgskolen i Østfold og er nærmeste nabo til FFK fotballstadion, Helsehuset, NAV, COWI mv.
Students

Studentsamskipnaden i Østfold (SiØ) deltar aktivt i arbeidet med å skape et best mulig helhetlig læringsmiljø for Høgskolen i Østfold (HiØ) og Fagskolen i Viken, Fredrikstad. SiØ er studentenes velferdsorganisasjon og ledes av et styre med studentflertall. Blant annet har du tilbud på;

• Boliger
  • Bokhandel
  • Kaffebar og spisesteder
  • Helsestøtte
  • Studentkro og møteplasser
  • Studentrådgivning
  • Kulturstøtte til studentsosiale arrangementer
  • Støtteordning for ulykkesrammede studenter

Benytt tjenester ved SiØ studentsamskipnaden i Østfold her ››

Ved studiested Fredrikstad har vi et aktivt studentmiljø og et velfungerende studentråd.
Studentrådet er samarbeidsorganet for studentene ved skolen som arbeider for å opprettholde trivselen for den generelle student, både faglig og sosialt. Hos oss er studentrådet aktivt med inn i fagskolens kvalitetsarbeid og styret, og studentmedvirkning er høyt verdsatt.

Bli kjent med studentrådet i Fredrikstad ››

Kranen SFO

Foto: Kranen SFO - HiØ

Sosiale møteplasser tilrettelagt for studentaktiviteter er viktige faktorer for trivsel og læring. De uformelle arenaene skal oppleves som tidsriktige og attraktive, og samtidig være funksjonell og tilgjengelig for alle. Studenter knytter kontakter og deler kunnskap og erfaringer på tvers av sine avdelinger, samtidig som det også skal være rom for å bare hygge seg og koble helt av.

Snarveier