Fagskolen i Viken etablerer nytt studiested i Nesna kommune

Fagskolen i Viken åpner Studiested Nesna til studiestart i august 2021, her vil skolen tilby helseutdanninger til hesearbeidere i Nord-Norge.

Nesna Kommune og Fagskolen i Viken tilbyr videreutdanning for helsepersonell i Nord-Norge. Tilbudet er det eneste i sitt slag nord for Dovre. For kommunene i Nord-Norge bidrar utdanningen til å møte utfordringene i politiske reformer som omsorg 2020, Kompetanseløft 2020 og Samhandlingsreformen. En demografisk utvikling med et økende antall personer med alvorlige kroniske sykdommer, økende andel eldre i befolkningen, og høyere levealder krever at kommunene kan rekruttere, videreutdanne og beholde kompetanse.

Om studiested Nesna

Nesna er et sjarmerende tettsted som ligger vakkert til på Helgelandskysten.
Studiested Nesna har et godt utbygd servicetilbud med alle fasiliteter.

Fagskolen i Viken holder til i Campus Nesna, med moderne og gode lokaler for undervisning og studier. På campus er det auditorier, kantine og bibliotek og godt med sosiale møteplasser. Som student kan du få leie rimelig overnatting av Nesna kommune i Elevheimen eller i studenthybel hos Student i Nord.

Studietilbud ved studiested Nesna

Modulstudie Observasjons- og vurderingskompetanse i helsetjenesten er åpent for søkere for helsearbeidere i Nord-Norge. Videreutdanningen gir helsearbeidere spisskompetanse innen observasjon og vurdering for tidlig oppdagelse av funksjonssvikt og forverret helsetilstand hos pasienter.

Opptaksinformasjon

Ved å søke opptak på studiet melder du deg automatisk på hele studiet - 6 moduler over en periode på 2 år. I første omgang har vi planlagt gjennomføring for de 3 første modulene.
Plan for oppstart for modulene ved studiested Nesna finner du her.

For å søke på studiet går du til søknadskjema i høyre fane.

Oppstart (utsatt dato): Onsdag 20. oktober 2021

Søknadsfrist (utsatt dato): 13. oktober 2021

NB! Vi tar inn søknader fortløpende, søk tidlig om du ønsker studieplass!

Modul 1 – høst 2021

• Oppstart uke 42 – onsdag 20. oktober 2021 og torsdag 21.oktober
  • Samling uke 47 – onsdag 24 november og torsdag 25 november.
  • Samling uke 49 – onsdag 8.desember og torsdag 9. desember

Modul 2 – vår 2022