Studiestart, studiested Geilo

Gratulerer med studieplass i Geilo.
På denne siden vil du finne det du trenger av informasjon i forbindelse med studiestart denne høsten.

Du har akseptert studieplass ved studiested Geilo. I den forbindelse vil vi orientere litt om opplegget for førstkommende skole år. Vi er lokalisert på Geilo ved Bardøla Høyfjellshotell. Adresse: Bardølavegen 33, 3580 Geilo. Opplegget for skoleåret 2021-2022 vil nok også være preget av at vi må ivareta regjeringens smittevernregler, så vi må ta forbehold om eventuelle nye smittevernregler fra regjeringen.
Studiestart

Oppstartsuke (Starter 18. august)

Det vil være felles oppstartsuke for heltidsstudenter og nettstudenter. Oppmøte og registrering onsdag 18. august mellom klokken 11:00 og 12:15.
Vi har satt sammen et interessant program med informasjon, oppstart av fag og sosiale sammenkomster. Detaljert program vil bli lagt ut her i midten av uke 32. Oppstarsuken varer til og med tirsdag 24. august.

Forespørsel om overnatting til oppstartsuke, og bestilling gjøres ved å kontakte: guro@vestlia.no

Helt på Vidda-festivalen

Denne festivalen gjennomføres på på toppen Bjødnehovda fra fredag til søndag under oppstartsuka. Den er en praktisk læringsarena for alle våre studenter og du vil bli tildelt oppgaver innenfor et fagområde. Ta gjerne med godt fottøy og gled deg til en god opplevelse.

Heltidsstudenter

Søkere som er tatt inn til fagskole, tas inn til et 2-årig løp i den fordypningen som er valgt.

Nettstudenter

Søkere som er tatt inn til fagskole, tas inn til et 4-årig løp i den fordypningen som er valgt. Det vil være fire samlinger i året, og samlingene er lagt til tidspunkt da det er spesielt stor aktivitet i forbindelse med arrangementer på Geilo. Studentene må ta høyde for at samlinger blir lagt over helger. Arrangementene blir en læringsarena for dere.

Planlagte samlingsdatoer for alle nettstudenter skoleåret 21/22

• Samling 1: 18. – 24. august (oppstartsuke)
  • Samling 2: 25. – 29. november
  • Samling 3: 27. – 31. januar
  • Samling 4: 31. mars – 4. april

Endringer kan forekomme.

Studentbolig

Bardøla Høyfjellshotell har tatt på seg å skaffe studentene et sted å bo (heltid- og nettstudenter), enten det er på hotellet, i hotellets hytter eller i hybler/leiligheter i nærområdet. For nettstudenter er det utarbeidet en gunstig helpensjonsordning i forbindelse med samlingene. For å finne et sted å bo, helpensjonsordningen, og andre ting som er relatert til Bardøla og nærområdet, så ta kontakt med Terje på telefon 970 67 863, Mail: Terje Simonsen terje@bardola.no.

Fordelskort

· Geilo gruppen tilbyr ansattfordelene til skolens reiselivsstudenter, med blant annet fri bruk av basseng, tennisbaner og treningsrom, samt mange andre fordeler

· Geilo kino gir: Studentrabatt kr 50,- i avslag med Bizzy app. Prisen er da kr 70,- uansett film. Normalt 70,- for barnefilm (9 år eller lavere aldersgrense) og 120,- på andre filmer

· Det jobbes med over 20 andre firma om rabattavtaler på opplevelser, varer og tjenester i lokalmiljøet. Mer info om dette kommer

Endelig kan vi planlegge utenlandsopphold

Utenlandsopphold er en frivillig aktivitet. Etter over et år med stans i praksisopphold og studieturer til utlandet kan vi endelig starte planleggingen av kommende skoleårs studie- og praksisopphold i utlandet. Skolen har etablert samarbeid i Spania, Slovenia og Danmark. På grunn av covid-19 velger vi å legge oppholdet til Bornholm i Danmark. Her vil vi oppholde oss i 3 til 4 uker på våren 2022. Slike utenlandsopphold er finansiert gjennom Erasmus+ prosjekter.

Første års studenter vil ha praksis innenfor blant annet hotell, restaurant, landbruk, mikrobryggeri og opplevelsesbedrifter. Andre års studenter vil i større grad besøke sentrale bedrifter og organisasjoner og gjennomføre prosjekter sammen med disse. Mer informasjon kommer.