Er du like opptatt av salongens regnskap og økonomi som du er opptatt av frisørfaget?

Siste frist for å søke opptak i økonomi, ledelse og markedsføring for frisører. 100% nettbasert. Åpent for søknader fra hele landet - Frist 2. september

Gratis - Ta studiet som gir deg verktøyene til å drive en lønnsom frisørbedrift

Frisørfaget består av hektiske perioder med mye jobbing og naturlig strekker du deg langt for kundene dine, men strekker du deg like langt for de økonomiske og administrative oppgavene?

Dette studiet har vært en suksess etter første kull i fjor høst. Hør hva studentene mener om studiet i videoen. Studiet er utviklet i tråd med behov i bransjen, i samhandling med NFVB, Fagforbundet Frisørenes Fagforening og Kompetanse Norge. Målet er å gi deg som frisør en verktøykasse som kan hjelpe deg å lykkes på alle områdene rundt din bedrift. Du vil få kontroll over salongens økonomi, regnskap, administrative oppgaver som ledelse, personalledelse og HMS-arbeid og i tillegg vil du få et kompetansepåfyll innen markedsføring.

Fagskolen i Viken er en offentlig fagskole og tilbyr gratis utdanning til fagarbeidere i hele landet- benytt sjansen nå!

Nettstudie – 10 studiepoeng

Studiet er 100% på nett og foregår på kveldstid slik at du kan kombinere studiet med jobb. Nettstudiet består av 3 moduler (emner) som tilsammen gir 10 studiepoeng. Forventet arbeidsbelastning er på 110 undervisningstimer, 14 veiledningstimer og 147 timer med selvstudie.

Modul 1: Økonomi
Her lærer du hvordan du kan skape bedre økonomiske resultater. Blant annet vil du lære budsjettarbeid, om resultat- og likviditetsbudsjetter og om hvordan du kan påvirke lønnsomhet og likviditeten. Du vil lære hvordan et regnskap er bygget opp, hva inngår i balanse og resultatrapporter og hvordan du kan hente ut nøkkeltall og lage rutiner for god økonomisk ledelse av din bedrift.

Modul 2: Markedsføring
Denne modulen får du verktøy for å merkevarebygge din frisørbedrift. Du vil blant annet lære hvordan du kan oppnå lojale kunder og en lønnsom bedrift gjennom konkrete verktøy og metoder. Du vil blant annet lære å lage en forretningsplan, og hvordan du skal nå dine kunder gjennom en markeds- og handlingsplan.

Modul 3: Ledelse
I denne modulen gir kunnskaper innen organisasjonsformer, rutiner og planlegging av driften, HMS-arbeid og lover og regler i bransjen. Du vil lære om etikk og verdier og etiske utfordringer og dilemmaer på arbeidsplassen. Du vil lære å bygge et team som har læringsorientert kultur som vil skape trivsel og motivasjon på arbeidsplassen. Du vil også få kunnskap om personalledelse, konflikthåndtering, ansettelsesprosesser og lønns- og belønningssystemer.

Planlegger du å ta mesterbrev?
Fullfører du og består dette studiet på Fagskolen i Viken gir Mesterbrevnemda fritak for fagområdet bedriftsledelse i mesterutdanningen ved søknad om mesterbrev.

Søk opptak lokalt, studiested Fredrikstad

• Nettbasert med veiledning
  • 7 måneder varighet
  • 10 studiepoeng
  • Gratis utdanning
  • Oppstart: Torsdag 9. september kl. 18.00 ved Studiested Fredrikstad
  • Søknadsfrist (utvidet): 2. september
  • Opptak 3 moduler -  Økonomi, Markedsføring, Ledelse

Søk opptak på våre nettsider. Alt du trenger å gjøre er å fylle ut et søknadsskjema og laste opp vitnemål/svennebrev.
Søknadsskjemaet finner du på /lokale-opptak

Gå direkte til søknadsskjema her ››

NB! Oppstart av studiet er forbeholdt at vi får inn nok søknader.