Over 18,5 millioner til tilbud for industriarbeidere

Denne uka ble Fagskolen i Viken tildelt 6,2 millioner kroner hvert år i de tre neste årene. Dette for å videreføre våre tilbud i Industrifagskolen. Industrifagskolen er et samarbeid mellom Norsk Industri, Fellesforbundet og Industri Energi som finansierer korte moduler og utdanningstilbud til industriarbeidere som treffer industriens kompetansekrav.

Nytt av året er at tildelingen gjelder for tre skoleår, noe vi som utdanningsinstitusjon er svært glade for. Dette bidrar til en større forutsigbarhet for våre samarbeidspartnere, mulige studenter og oss som utdanningsinstitusjon. Tidligere har det vært tildelinger for hvert enkelt skoleår.

Til nå har flere hundre studenter gjennomført moduler i Industrifagskolen ved Fagskolen i Viken siden oppstarten av studieløpet Industriell Digitalisert Automatisering i 2019. Skoleåret 2022/23 blir derfor fjerde året vi tilbyr denne typen etter- og videreutdanning med korte modulbaserte studieløp til industriarbeidere over hele Norge.

Tildelingen bidrar til at enda flere kan få glede av relevant kompetansepåfyll, og vi gleder oss til oppstart av flere nye klasser høsten 2022. Vi har åpen søknadsportal for Industriell Digitalisert Automatisering ved studiested Lillestrøm, Mo i Rana, Indre Østfold og Kongsberg - søk via lokalt opptak.