Studiested Strømmen

Fagskolen i Viken tilbyr høyere yrkesfaglig utdanning til lokalmiljøer i Viken fylkeskommune. Studiested Strømmen holder til på Strømmen videregående skole og tilbyr fagskoleutdanninger på deltid innen helse- og oppvekstfag.
Strømmen vgs

Studiested Strømmen

Fagskolen i Viken studiested Strømmen, ligger på Strømmen videregående skole. Her tilbyr vi fagutdanningen innen  helse- og oppvekstfag.

Strømmen videregående skole har i løpet av sin 60-årige historie vært en viktig aktør i utvikling av framtidsrettet yrkesfaglig utdanning for ungdom. I senere tid har både voksenopplæring og Fagskoleutdanning (høyere yrkesfaglig utdanning) blitt en del av tilbudet.

• Skolen ble åpnet i 1961.
  • Opprinnelig navn: Romerike Yrkesskole
  • Fagskole opprettet i 2017

Skolen ligger sentralt på Strømmen med gangavstand (4-6 min) fra tog og buss. For våre studenter som studerer etter kl. 16:00 er det ingen problemer om du ønsker å benytte egen bil da vi har flere gratis parkeringer på eget område. Vi har dessverre ingen parkering til studenter på dagtid.

Alle våre utdanningstilbud er godkjent av NOKUT. De strenge kravene som stilles til bl.a. undervisningsmetodikk, lærer-kvalifikasjoner og fysiske forhold gir både studentene og markedet en garanti for utdanningens høye kvalitet.

Med tett samarbeid med kommune og næringsliv klarer vi å tilby studentene våre kompetanse som det er behov for, og etterspørsel etter. En fullført fagskoleutdanning skaper rask verdi da studentene er operative fra første dag.

Ta gjerne kontakt med oss for mer informasjon. Velkommen til lærerik studietid hos oss ved studiested Strømmen.