Studiested Nesna

Fagskolen i Viken tilbyr høyere yrkesfaglig utdanning til lokalmiljøer også utenfor Viken fylkeskommune. Studiested Nesna på Helgeland i Nordland åpner ved studiestart i august 2021 og vil tilby helseutdanninger.
Nesna

Studiested Nesna

Nesna er et sjarmerende tettsted som ligger vakkert til på Helgelandskysten. Nesna har et godt utbygd servicetilbud med alle fasiliteter.

Fagskolen i Viken holder til  i Campus Nesna, med moderne og gode lokaler for undervisning og studier. På campus er det auditorier, kantine og bibliotek og godt med sosiale møteplasser. Som student kan du få leie rimelig overnatting av Nesna kommune i Elevheimen eller i studenthybel hos Student i Nord.

Nesna Kommune og Fagskolen i Viken samarbeider om å tilby en videreutdanning for helsepersonell i Nord-Norge. Tilbudet er det eneste i sitt slag nord for Dovre. For kommunene i Nord-Norge bidrar helseutdanningen til å møte utfordringene i politiske reformer som omsorg 2020, Kompetanseløft 2020 og Samhandlingsreformen. En demografisk utvikling med et økende antall personer med alvorlige kroniske sykdommer, økende andel eldre i befolkningen, og høyere levealder krever at kommunene kan rekruttere, videreutdanne og beholde kompetanse.

Det er enkelt å reise til Nesna!

Du kan komme deg med bil langs FV 17 (Mo i Rana – Nesna 70 km), buss fra Mo i Rana, hurtigbåt fra Sandnessjøen, Bodø, Lurøy og Træna eller med hurtigruten.

Flyplasser finner du i Mo i Rana Røssvoll, (75 km) Sandnessjøen Stokka (45 km) og Mosjøen Kjærstad (56 km).

Reis Nordland finner du veien til Nesna.

Velkommen til Nesna!

Overnatningstilbud

Overnatting på Elevheimen koster kr.250,- pr. natt. Her deler du kjøkken og bad med 3 andre. På rommet er det sengetøy og kjøkkenet har det som trengs av utstyr. Send en e-post til frode.ulriksen@nesna.kommune.no for bestilling av rom.

Overnatting på studenthybel hos Student i Nord koster fra kr. 420,- pr. natt. For bestilling gå inn her: https://www.studentinord.no/bolig-nesna/korttidsleie-nesna

Det er også mulig å leie hos Top Camp Havblikk.

Dette studiet tilbys i Nesna;

Opptaksinfo

Finn informasjon om opptak til Studiested Nesna her ››

For info om campus, overnattning m.m kontakt;

Hanne Maren Reistad
hanrei@nesna.kommune.no

Ønsker du nyheter fra oss? Meld deg på nyhetsbrev her