Vi er partnere i Kongsberg Agenda 2024

Kongsberg Agenda arrangeres fra 19.- 22. juni og er en teknologifestival for alle som vil lære, diskutere, utfordre og oppleve den råeste teknologien. Festivalen arrangeres for tredje gang i år og vi er stolte av at Fagskolen i Viken er en av flere samarbeidspartnere som bidrar til at Kongsberg Agenda utvikler seg til Norges største teknologifestival.

Arrangementer og aktiviteter vil være spredt utover en rekke scener, telt og lokaler. Noen av disse har fått sin egen tematiske «paraply» – sitt eget Agenda-konsept – for at det skal bli enda enklere for publikum å finne frem.  Våre arrangement vil du i all hovedsak finne på kompetanse scenen.

10 programposter på Kongsberg Agenda

Sammen med Kongsberg Gruppen arrangerer Fagskolen i Viken hele 10 programposter under årets festival. Statsråder, toppledere fra næringslivet og idretten, samt fremstående forskere er invitert til å delta i panelsamtalene. Cato Zahl Pedersen , Harald Solberg, Liv Dingsør, Øyvind Husby og Sigrun Aasland er noen av dem som allerede har takket ja til å delta på våre arrangementer.

Her er en oversikt over alle våre programposter på Kongsberg Agenda 2024.

Harald Eia; Sånn er Norge som globalt forbilde

Gå ikke glipp av denne programposten onsdag 19. juni kl. 19.30 - 20.30

Kongsberg Gruppen, LO og Fagskolen i Viken har invitert Harald Eia til Kongsberg for å si litt om hvordan det står til med den norske modellen. Business as usual løser ikke de samfunnsmessige utfordringene vi står ovenfor, vi må se verden med nye øyne. Kan den norske modellen basert på tillit med små ulikheter, gjøre oss omstillingsdyktige og sikre en bedre fremtid? Kan vi være foregangsmodell for bærekraftig økonomisk utvikling i en global sammenheng?
Den norske modellen kjennetegnes av gjensidig tillit, medvirkning og liten grad av hierarki på arbeidsplassen, sammen med et godt samarbeid mellom arbeidstakere, arbeidsgivere og offentlige instanser for å sikre små lønnsforskjeller og opprettholdelsen av velferdssamfunnet.

Last ned Kongsberg Agenda appen

Program appen kommer i ny og forbedret utgave med nye funksjoner. Skaff deg oversikt over alt som skjer, lag din egen Agenda ved å markere favorittarrangementer, delta i debatten ved å svare på meningsmålinger, finn frem i byen og utvid nettverket ditt ved å printe ditt Agenda-pass.

Last ned for Iphone

Last ned for Androide