Velg et BIM-studium på heltid eller deltid

Med BIM-kompetanse innen bygg og anlegg har du mange muligheter innen konstruksjon, installasjon og anlegg. Det er flere fordeler ved å studere på deltid eller fulltid.
Er du usikker om hvordan et studieår vil utarte omkring Covid, karantene og stengte studiesteder?

Uansett hva året vil bringe så tilpasser Fagskolen i Viken studiet slik at du vil få gjennomført studiet etter normert tid. Vi innehar stor kompetanse for å gjennomføre studieåret digitalt også, slik at du får den utdanningen du ønsker.

Deltid 2 år, Studiested Fredrikstad

En stor fordel med å studere på deltid er at du har mulighet til å jobbe ved siden av studiene. I Fredrikstad tilbyr vi deltid over 2 år. I tillegg får du jevn oppfølgning på skolen (en dag og en kveld i uken). Dette sikrer jevn progresjon i studiene og det er lettere å få gode rutiner i studiehverdagen.

Det er også en fordel med å få god tid til å la utfordringer modnes over et deltidstudium. BIM er stort og komplekst med ekstremt mye valg og muligheter. BIM på deltid går over 2 år, og gjør at du får mer tid til å reflektere og forstå faget.

Studiet er lagt opp med en god del gruppearbeid, hvor studentene gjennom deltidsstudiet opplever et tett og godt samarbeid med både medstudenter og faglærere. Både studenter og faglærere lærer hverandre å kjenne, og du vet fort hvem du kan spørre dersom du trenger hjelp. Hjelpen er sjelden langt unna når du samles fysisk i klasserommet og har engasjerte medstudenter og faglærere rundt deg som står klare til å hjelpe. Mange av våre studenter tar med seg utfordringer og kunnskap fra arbeidshverdagen inn i klasserommet og finner løsninger sammen med medstudenter.

Vi gleder oss til å ta imot deg som deltidsstudent i våre flotte lokaler på Kråkerøy i Fredrikstad.

BIM-studier på deltid i Fredrikstad

Heltid 1 år, Studiested Vestby og Kongsberg

På Vestby og Kongsberg tilbyr Fagskolen i Viken BIM-studier på heltid over 1 år.

Er du permittert fra jobb eller ønsker ny karriere innen BIM er vi kjent for godt fagmiljø og er et perfekt valg om du ønsker ny karriere på kortest mulig tid.

Fordelen med å studere heltid er at man fort blir en del av et godt studiemiljø. Her får man ikke bare lærdom av faglærerne, men også fra medstudenter som ofte sitter på mye erfaring innen sitt fagfelt. Når man studerer på heltid, får man fokusert hundre prosent på studiene og man kommer seg raskt ut i arbeid. Denne bransjen utvikler seg fort, teknologi, standarder, og bransjens etterspørsel endrer seg fra år til år. Gjennom heltidsstudiet ved fagskolen vil du som student sitte igjen med bred og relevant kompetanse.

Vi håper du søker opptak på fulltidstudiet og ser deg til studiestart i august.

Henrik Jensen angrer ikke på at han ble fulltidsstudent
HOPPET I DET: Henrik Jensen angrer ikke på at han ble fulltidsstudent.

Student Henrik Jensen angrer ikke på at han ble fulltidsstudent på Informasjonsmodellering (BIM) ved Fagskolen i Viken, Studiested Vestby.

Les saken  – BIM åpner utvilsomt mange dører.

BIM-studier på heltid i Kongsberg og Vestby

Andreas fra Grafisoft Norge forteller om BIM-tekniker utdanning