Rekordhøye studentall for Fagskolen i Viken

Over 2000 studenter i 2021

Vi har rundet 2000 studenter!!!! Det er rekordhøye tall som er innrapportert til DBH i år. Sammenlignet med i fjor har vi hatt en vekst på 30,35 % for hele Fagskolen i Viken.

Høsten 2020 rapporterte vi 1565 studenter og 2040 studenter i 2021. Det utgjør en netto vekst på 475 studenter.

"Det er svært gledelig at Fagskolen i Viken opplever slik vekst. Dette er et resultat av proaktivt arbeide over tid i tett samarbeid med arbeidslivet. Ekstra gledelig er det at veksten kommer så tidlig etter sammenslåingen til Fagskolen i Viken som Norges største offentlige Fagskole" - sier Willy Holdahl, Styreleder Fagskolen i Viken.

Norges største offentlige fagskole

Vi befester vår posisjon som Norges største offentlige fagskole. I tillegg til innrapporterte tall til DBH er det mange studenter på etter- og videreutdanning ved Fagskolen i Viken skoleåret 2021/22. Per oktober 2021 har ca. 230 studenter fått tilbud om studieplass på etter- og videreutdanning ut over innrapporterte tall. Vi forventer at dette tallet stiger gjennom året da vi har kontinuerlig opptak til nye moduler.