DRØMMER DU OM NY JOBB ELLER MER ANSVAR?

Er du en av dem som har hatt en karrieredrøm i mange år, men aldri helt klart å sette deg tilbake på skolebenken?
Da er kanskje tiden inne for påfyll av faglig kompetanse.

I Fagskolen i Viken er mulighetene mange, med korte og yrkesrettede studieløp på heltid, deltid og nett, som du kan studere ved siden av jobb og hektisk familieliv. Er du permittert har vi flere studiesløp som tar deg tilbake i arbeidslivet.

Springbrett til nye stilinger

Dagens koronasituasjon gjør det enda viktigere å ha oppdatert kunnskap, ettersom arbeidsmarkedet er preget av usikkerhet. Med lang yrkeserfaring og en fagskoleutdanning vil du raskt bli attraktiv i dagens arbeidsmarked. Muligens får du også en mer interessant jobb med høyere lønn.

Jobber du innen tekniske fagområder har vi et bredt spekter av ingeniørstudier som kan gi deg et karriereløft og lederstillinger du drømmer om.

Innen helse- og oppvekstfag, reiselivsfag, ledelsefag og tekniske fag, har vi en rekke korte utdanningsløp som vil gi deg spisskompetanse som gjør at du kan få nye arbeidsoppgaver, mer ansvar eller nye stillinger.

Nettstudier gir en fleksibel hverdag

Vi har flere nettbaserte studietilbud som gjør studiehverdagen enda mer fleksibel. Studiene er lagt opp med samlinger og nettundervisning mellom samlingene. Hos oss vil du få et studiemiljø, selv om mye vil gjennomføres over nett.

Forskning viser at stedbasert undervisning og studiemiljø er viktig for trivselen og studiekvaliteten, nettopp derfor er våre nettstudier lagt opp med samlinger. I tillegg krever flere av våre studier ferdighetstrening, som ikke kan tas over digital undervisning.

Se alle våre nettstudier ››

Gratis utdanning

Utdanninger ved Fagskolen i Viken er gratis. Vi er en offentlig fagskole eid av Viken fylkeskommune.

Skolemateriell som bøker, kalkulator, pc, kopiering, osv. må du dekke selv. Enkelte nettstudier tilkommer det en studiekostnad. Alle våre studier er godkjent av NOKUT og gir rett til lån og stipend i Lånekassen.

Informasjon om våre studiekostnader ››

Målgruppen for våre studier

Vi er utdanningsinstitusjonen for fagfolk!

Har du fagbrev/svennebrev eller relevant yrkeserfaring - da kvalifiserer du til å bli student ved Fagskolen i Viken.

Kurstilbud

Vi tilbyr flere kurs om du ønsker faglig påfyll, les mer på vår nettside.