Studiested Vestby

Fagskolen i Viken tilbyr høyere yrkesfaglig utdanning til lokalmiljøer i Viken fylkeskommune. Studiested Vestby tilbyr BIM-utdanninger for bygg- og anleggsbransjen.
Vestby

Studiested Vestby

Fagskolen i Viken i Vestby ligger på Vestby videregående skole i Follo. Her tilbyr vi BIM-tekniker studier, et for BIM-installasjon og et for BIM-konstruksjon.

BIM-tekniker er et ettårig heltidsstudium hvor studenter får opplæring i de nyeste programmene og metodene for digital modellering, samhandling og koordinering av byggeprosesser. I Vestby er undervisningen sammensatt av både BIM-I og BIM-K. Dette skaper et godt og interessant klasseroms miljø.

Utviklingen i byggebransjen har aldri utviklet seg raskere enn hva det gjør i dag. Mye nytt skal læres, prøves og utvikles. Enten det er snakk VR, AR, skanning, digitale møter, eller droneflyving. Alle disse nye teknologiene er noe våre studenter får mulighet å gjøre seg kjent med under studiet.

BIM kompetanse er svært etterspurt i bransjen. BIM står for BygningsInformasjonsModellering, og på dette ettårige heltidsstudiet, BIM-I og BIM-K, lærer du både digital 3D-modellering av tekniske installasjoner samt metoder for samhandling og koordinering av byggeprosesser. For fagarbeidere med interesse for digitale verktøy gir BIM-I og BIM-K store muligheter.

Fagskolen i Vestby ble startet i 2017 og er kjent for et brennende engasjement og nært samarbeid med lokale bedrifter, samt de største entreprenørene på Østlandet.

Skolen ligger sentralt i Vestby med gang avstand (5-6 min) fra tog og busstasjon. Om du du ønsker å benytte bil er det ingen problem med gratisparkering.