Studentboliger

I samarbeid med Multiconsult Fredrikstad har vi påtatt oss oppdraget å prosjektere en av totalt fire studentblokker i kjernen av Fredrikstad. Konstruksjonen er bygd opp av blant annet massivt eksponert treverk, og det er brukt store flotte vinduer for et lyst og stilrent design. Prosjektet bidrar til en positiv utvikling av studentmiljøet i byen.

Prosjektgruppen

Glenn-Ove Olsen
glennoolsen@gmail.com
Kim Robin Pettersen
kimpettersen95@gmail.com
Lars Christer Anderson
Larchrister@gmail.com
Markus Lona Amundsen
Markus.Lona.Amundsen@bravida.no

Prosjektbeskrivelse

Gruppens hovedmål er å utarbeide en komplett prosjektert studentblokk som er tilrettelagt for beboernes behov og trivsel. Samtidig skal prosjektet gjennomføres på en praktisk, men også en effektiv måte.

Totalt skal det bygges 4 blokker med 230 leiligheter, der det er satt begrensning til Blokk C. Dette ble et naturlig valg da blokk C innehar hovedtavlen, samt treningsrom, 64 leiligheter, vaskeri og et større felles kjøkken/oppholdsrom. Det vil også bli prosjektert inn et ladeanlegg for elektriske kjøretøy med lastbalansering.

Prosjekteringen av blokk C skal inneholde Risikovurdering av anlegget, fullstendig beregninger av det elektriske anlegget i Febdok, punktplassering og modellering i Revit 2021, og tilhørende kollisjonstesting i SOLIBRI/DDS-CAD Viewer. Videre skal det gjennomføres en lysberegning i OPTIWIN.

Samarbeidsbedrift

Multiconsult er et av Norges ledende miljøer innen prosjektering og rådgiving. Med røtter tilbake til 1908 har selskapet hatt en sterk innvirkning på Norges utvikling og økonomiske vekst. Ved hjelp av rundt 3000 dyktige medarbeidere tilbyr selskapet multifaglig rådgiving, design, prosjektering, arkitektur, prosjektoppfølging, ledelse, verifikasjon og kontroll - både nasjonalt og internasjonalt.