KA-Bygget- elkraftprosjektering av nybygg på NMBU

Fakultet for landskap og samfunn (LANDSAM) og studentfasiliteter til landskapsarkitektutdanningen skal i 2022 inn i nye lokaler på NMBU. Prosjektgruppen har valgt rollen som rådgivende elektroingeniør, som skal utarbeide arbeidsunderlag og tekniske beregninger for installasjonen i KA-bygget.

Prosjektgruppen

Student FiV Jens Kristoffer Olsen Bakke
Jens Kristoffer Olsen Bakke
jensbakke@live.no
Student FiV Vegar Lofthus
Vegar Lofthus
vegar.lofthus@gmail.com
Student FiV Halvor Løwen Andersen
Halvor Løwen Andersen
halvor.lowen@gmail.com
Student FiV Marius Vangseng Becken
Marius Vangseng Becken
marius.vangseng@gmail.com

Prosjektbeskrivelse

Hovedprosjektet er utført i samarbeid med Storm elektro Moss AS og Structor Fredrikstad.

Prosjekteringen tar for seg den nye delen av KA bygget ved NMBU i Ås og utføres i henhold til kravspesifikasjonen fra Structor og NMBU.

Prosjektet går ut på å planlegge, prosjektere og beskrive lys og stikk for anlegget.
For å oppnå et driftssikkert anlegg følger prosjekteringen NEK 400:2018.
Prosjekteringen inneholder: Lys, stikk, el fordeling, elbillading og solcelleanlegg.

Prosjekteringen har blitt gjennomført ved bruk av digitale verktøy som Revit, PVmanager, FebDok, Easycalc, Teams, Discord, Word og MS project.

Plantegning 2 etg KA -bygget

Plantegning 3.etg KA-bygget