Parkering FiV studiested Fredrikstad

Studentparkering

Gratis parkering på P2 - studentparkering på Odden for studenter. Dette krever at du har lastet ned EasyPark og oppdatert appen med riktig takstgruppe og opplysninger.

Registrere tillatelse

• Last ned EasyPark appen til din telefon.
  • Legg inn betalingsmetode (om du ikke har dette fra før). Du vil ikke bli trukket noe fra ditt kort for parkering på P2 - Studentparkering.
  • Gå inn i EasyPark appen og søk opp taksgruppe 444031 (Fagskolen dukker opp).
  • Bekreft varighet, betaling og kjøretøy i bildet som dukker opp og klikk "fortsett". Klikk "Start parkering".
  • NB! Får du "Denne takstgruppen krever en gyldig tillatelse", skyldes du at du ikke er aktiv student eller har oppgitt feil telefonnummer. Du MÅ da Fagskolen før du kan parkere.

Se brukerveiledning her ››

Bytte bil/reg.nr for parkering

• Du MÅ huske å ha rett bil under parkeringstillatelsen når du står parkert. Disponerer du flere biler, og har "feil" bil aktiv når du parkerer, så vil du få kontrollavgift.
  • Gå inn på EasyPark appen, gå inn på meny (tre streker), velg "mine parkeringer" og pågående. Velg "Endre kjøretøy" der.

OBS! Du er selv ansvarlig for å parkere lovlig, og du vil få kontrollgebyr om du ikke parker i henhold til parkeringsreguleringene. Dette gebyret kan verken Fagskolen eller Værste refundere.

Parkering for gjester og besøkende

Fagskolen i Viken disponerer to parkeringsplasser utenfor hovedinngangen. Kontakt resepsjonen i 5.etasje for parkeringskort.

Det finnes parkeringsmuligheter i parkeringshuset i Fredrikstad stadion mot betaling - følg skilting.

I tillegg finnes det gratis sykkel og MC parkering rundt på området rett ved fagskolen.