Melding om studieavbrudd
§ 2-4. Studentens studieavbrudd
(1) Vil en student avbryte studiet før hele utdanningen er fullført, er studenten selv pliktig å benytte retniningslinjer-, fylle ut og sende inn skjema for studieavbrudd (i studenthåndboken).
(2) Ved oppsigelse av studieplass i løpet av påbegynt skoleår, skal fakturert studiekostnad tilhørende studiestedet betales fullt ut. Unntaket er studenter som har avmeldt tildelt studieplass etter § 2-3 (2) (som omhandler fritak for betalingsplikt, se nedenfor.)
(3) Ved studieavbrudd mister studenten studieretten sin. Studenten kan på et senere tidspunkt søke opptak ved studietilbudet på nytt. Studenten kan derpå søke godskriving og fritak ved allerede fullførte og beståtte emner i utdanningen, jf. § 3-5 der fagskolen gjør en individuell vurdering for hver enkelt søknad.
Skjema for avbrudd ved studier
§ 2-3. Studentenes ansvar og undersøkelses- og opplysningsplikt
(1) Studenter som er tatt opp ved betalingspliktige utdanningstilbud, må overholde betalingsfrister.
(2) Hovedregelen er at aksept av studieplass også medfører aksept av avgifter og eventuelle særutlegg.
Disse er ikke refunderbare. Fritak for betalingsplikt forutsetter at studiestedet har mottatt avmelding av tildelt studieplass senest fire uker etter oppstartsdato.