Melding om studieavbrudd

Regler for studieavbrudd er regulert i forskrift om opptak, studier og eksamen ved Fagskolen Viken, § 2-4.

§ 2-4. Studentens studieavbrudd


(1) Vil en student avbryte et påbegynt studie, er studenten pliktig til å elektronisk sende inn skjema for studieavbrudd i Studenthåndboken for Fagskolen Viken.
 

(2) Ved oppsigelse av studieplass i løpet av påbegynt skoleår skal studieavgift for hele skoleåret betales. For studier som går over flere skoleår og studenten har fullført minst ett skoleår, må studenten melde studieavbrudd innen 1. juli dersom vedkommende skal bli fritatt for studieavgift påfølgende skoleår.
 

Skjema for avbrudd ved studier


§ 2-3. Studentenes ansvar og undersøkelses- og opplysningsplikt


(1)  Studenter som har akseptert studieplass, må betale studieavgift. Denne fremkommer av Studenthåndboken for Fagskolen Viken.
 

(2) Hovedregelen er at aksept av studieplass også medfører aksept av avgifter og eventuelle særutlegg. Disse er ikke refunderbare. Fritak for betalingsplikt forutsetter at studiestedet har mottatt avmelding av tildelt studieplass senest 14 dager etter studiets start. Avmelding må gjøres elektronisk av studenten ved å sende inn skjema for studieavbrudd i Studenthåndboken for Fagskolen Viken.