Studiested Rud

Fagskolen i Viken tilbyr høyere yrkesfaglig utdanning til lokalmiljøer i Viken fylkeskommune. Studiested Rud tilbyr ledelsestudier, veiledningsstudier og helse- og oppvekststudier til fagarbeidere.
Rud vgs

Studiested Rud

Fagskolen i Viken, studiested Rud, ligger på Rud videregående skole nær Sandvika. Her tilbyr vi fagskole innen verkstedsledelse, veiledning og en rekke helse- og oppvekstutdanninger.

Rud videregående skole har lang tradisjon innen yrkesfaglige utdanningsprogram, og har vært en viktig aktør i utviklingen av framtidsrettede yrkesfaglige utdanninger for ungdom både nasjonalt, regionalt og lokalt. Vi tilbyr deltidsstudier både med nettstudier og samlinger.

• Skolen åpnet i 1914 som Bærum tekniske aftenskole
  • I 1937 ble Bærum yrkesskole opprettet med mål om å gi «nybegynnere opplæring og oppøving i mannlige og kvinnelige yrker»
  • Rud videregående skole ble opprettet i 1972
  • Den første fagskoleutdanningen, El-energi, startet i 1981

Skolen ligger på Rud med gangavstand (5 min) fra t-bane og buss. 15 minutter med buss til Sandvika.
Parkering: Skolen tilbyr parkering kun til ansatte. Det er mulig å parkere ved Bærum idrettshall mot avgift.

Alle våre utdanningstilbud er godkjent av NOKUT. De strenge kravene som stilles til bl.a. undervisningsmetodikk, lærerkvalifikasjoner og fysiske forhold gir både studentene og markedet en garanti for utdanningens høye kvalitet.

Med tett samarbeid med kommune og næringsliv klarer vi å tilby studentene våre kompetanse som det er behov for, og etterspørsel etter. En fagskoleutdanning skaper rask verdi, da de er operative fra første dag med kompetansen det er behov for.

Ta gjerne kontakt med oss for mer informasjon eller en prat.

Velkommen til hyggelig studietid hos oss på Rud.

Disse studiene kan tas ved Rud;