Nye muligheter i Industrifagskolen!

Fagskolen i Viken har fått 6,83 millioner fra Direktoratet for internasjonalisering og kvalitetsutvikling i høyere utdanning (DIKU) til å etablere seks nye klasser i Fleksibel Digitalisert Automasjon fra høsten 2021.

Fagskolen i Viken har fått 6,83 millioner til å etablere seks nye klasser i Fleksibel Digitalisert Automasjon fra høsten 2021. Studieløpet Fleksibel Digitalisert Automasjon er en del av Industrifagskolen, og utviklet i samarbeid med Norsk Industri, Fellesforbundet og Industri Energi. Tildelingen betyr en dobling i antall studieplasser sammenliknet med skoleåret 2020/21, og hele 180 studenter kan fra høsten få tilbud om en studieplass.

«Vi er stolte av det vi leverer i Industrifagskolen, og glad for at det satses på etter- og videreutdanning for fagarbeidere. Disse studieplassene vil komme flere næringsklynger i Norge til gode.» Sier Eirik Hågensen, rektor ved Fagskolen i Viken.

For høsten 2021 planlegger vi å tilby dette blant annet på Kongsberg, i Indre Østfold, for klyngen Arctic Cluster Team i Nord-Norge, på Sunndalsøra og på Husnes. Studiet innebærer 30 studiepoeng fordelt på de tre modulene Tingenes Internett og Stordata, Fleksibel Digitalisert Produksjon og Industriell Intelligens og har varighet på ett år.

Studiet åpner for søkning om kort tid – følg med på våre kurssider her: https://fagskolen-viken.no/kurs

Pressemelding Regjeringa.no

150 nye fagskuleplassar til Sogn og Fjordane og Viken ››