Møt oss på SMART industri 23. - 25. mai 2022

Kongsberg videregående skole, utdanningssenteret K-Tech og Fagskolen i Viken tar med seg både elever, studenter og lærere, og vil vise veien til høyere yrkesfaglig utdanning gjennom utstilling og foredrag.
Budskapet er klart: Praktisk kompetanse er gull verdt!

SMART industri messen er en møteplass for industri- og produksjonsbedrifter i Norge.

Fagskolen i Viken, lærlingsbedriften K-Tech og Kongsberg videregående skole stiller i år opp på SMART industri for å vise frem den praktiske hverdagen som preger veien til høyere yrkesfaglig utdanning.

Studentene og elevene har stått for organisering og planlegging av hvordan standen skal se ut. De har valgt ut spennende utstyr som skal vises frem og som besøkende kan teste ut på standen. I tillegg har de laget et foredrag om veien til høyere yrkesfaglig utdanning som de skal holde på åpen scene. Foredraget blir holdt hver dag kl. 12.30-13.00.

Nettstudent Susanne Marie Slettvik er en av studentene fra Fagskolen i Viken som skal holde foredrag.

- Jeg synes det er viktig for å vise de som skal velge og også de som har valgt et utdanningsløp hva slags muligheter som er der ute. Og vise frem det gode samarbeidet mellom utdanningsinstitusjonene i Kongsberg. Samarbeidet mellom videregående, K-tech, fagskolen og industrien i byen er unikt og kanskje flere kan lære av hvordan vi gjør det og hvordan vår opplevelse som studenter og elever har vært, sier Susanne Marie Slettvik.

Kom innom oss på stand B04-40!