For studenter, studiested Rud

Ved studiestedet Rud har vi omlag 80 studenter. Vi tilbyr utdanninger deltid, både nettbaserte studier med samlinger og stedsbaserte studier.
Studenter sittende på trapp

Skolen ligger på Rud, i Bærum kommune med gangavstand (5 min) fra t-bane og buss. Det er enkelt å parkere bil i området (gratis parkering).  Det er kun 15 minutter med buss til Sandvika sentrum.
Med tett samarbeid med kommune og næringsliv klarer vi å tilby studentene våre kompetanse som det er behov for, og etterspørsel etter. En fagskoleutdanning skaper rask verdi, da de er operative fra første dag med kompetansen det er behov for.

Rud videregående skole skal pusses opp og bli helt ny. Jostein Rønsen Arkitekter AS skal stå for prosjektet og nye Rud skal bestå av syv bygg knyttet sammen av syv broer, noen over flere plan. Rud vil bli mye mer enn et skolebygg, det blir en arena for kultur og idrett for hele nærmiljøet. Nye Rud blir en av landets største skoler med ca 1300 elever.

Fagskolestudenter har blant annet tilgang til;

• Kantine
  • Bibliotek